Neden KDE?

Yayınlandı: 15 Kasım 2010 / Ekran Görüntüsü, Linux, Web Tasarım
Etiketler:


Yarın bayram 🙂 Muhtemelen bugünkü tek sevinç kaynağım… Zira ırmak‘tan özenerek dün akşam Kubuntumu silip yerine Ubuntu 10.10 yükledim. Tamam GNOME ile uzun bir birlikteliğimiz oldu ama hep söylüyorum KDE’nin imkanları daha geniş. Kubuntu kullanırken Blogilo denen muhteşem bir program var ki çok işime yarıyordu. GNOME kullanırken pek blog yazmadığım için bu tür bir yazılıma da hiç ihtiyacım olmamıştı.

Açarsın Ubuntu yazılım merkezini ara: blog;
BloGTK en gelişmiş paket gibi duruyor. Hah diyorum buldum! Bir sevinç bir sevinç.. BloGTK kurulur… Panele kısayolu yerleştirilir.. Tıklanır… Sonuç?
Açılmıyor.. Hmm.. 😦 konsoldan..
sudo blogtk
Hmm…

Traceback (most recent call last):
File "/usr/bin/BloGTK", line 14, in ?
import gtkhtml2
ImportError: No module named gtkhtml2

Tamam… sorun değil… depoda vardır değil mi gtkhtml2 paketi? 🙂 YOK.. Olsun 5 yıldır kullanıyorum bu Linuxu neredeyse.. Ara sürümlerde, küçük paketlerin istisnai olarak da olsa bir önceki ara sürümün deposundan kurulabileceği gibi ilkel de olsa cesur bir fikre sahibim.. Yaptım da… python-gtkhtml2_2.25.3-3ubuntu1.9.10.1_i386.deb, libgtkhtml2-0_2.11.1-2ubuntu3_i386.deb ve python-html2text_2.3.7-1_all.deb paketlerini 10.04 ün depolarından kurdum… Sonuç?

Güzel… Biraz kurcalayalım.. Bir kaç araştırma ile nasıl bağlanacağımızı vs.. Her şeyi çözüyoruz… Başlayalım..
– Bilgisayardan resim yükleme özelliği yok.
– Arayüz kullanışsız ve özensizce tasarlanmış. Simgeler çok büyük.. Estetik yok..
– Daha önce yayınladığın yazıları düzenlemesi tam bir işkence..
– Hepsini geçtim çok yavaş çalışıyor. Blogtan veri getirmesi vs..
Kısacası sevmedim.. İnternette biraz daha gezinelim.. O da ne? BloGTK 2.0 çıkmış 🙂 Paket derleyebiliyoruz 😉 Hemen kaynak kodlarını indirdim.. Klasöre girdim… kendisi python ile kodlandığından derlemeye ihtiyaç yokmuş benioku dosyasından anladığımız kadarıyla.. bir kaç bağımılık sorununu da çözdükten sonra sudo make installile işlemi sonlandırıyorum.. Sonuç?

Süper… sorunsuz açıldı 🙂 üstelik blog hizmet sağlayıcını seçtiğinde ayarları otomatik alıyor.. Muhteşem.. Epeyce elden geçmiş gibi… Bağlanmasında da sorun yok.. Ubuntu 10.10’da BloGTK! 2.0 kurulumu başlıklı yazımızı yazabiliriz artık.. “New Post” a tıklanır ve uzunca bir süre beklenir. Hareket yok.. Konsol çıktısında şaşkın bir hata mesajı belirir:
GError: dil için şaşırtıcı hata: tr_TR.utf8
😦
Ve ben şu anda bu yazıyı firefoxtan yazıyorum.. 🙂 Benzer sıkıntıyı torrent konusunda da yaşadım. Ktorrent muhteşem! Hemen KDE ye geçemem.. Zira Lamp server kurdum ve bir projeye başladım…

Detaylar bitince.. 😉
KDE ye geçmek için Pardus 2011’i bekleyeceğim.. Ouu!! 29 gün kalmış … 🙂

İyi bayramlar Ubuntu 🙂

yorum
  1. osmantalhadikyar dedi ki:

    Bende harddiskim yandığı için ubuntu netbook remix 10.09 dan 10.10 geçmek zorunda kaldım. Netbook için yapmalarına rağmen netbooku ağırlaştırdı. Şu anda 10.09 arıyorumda bulamıyorum.

  2. osmantalhadikyar dedi ki:

    evet 9.10, ama netbook remix versiyonu lazım bana

Bir Cevap Yazın

