Marlin, KDE, Gnome vs..

Yayınlandı: 08 Kasım 2010 / Günce/L, Grafik Tasarım, Linux, Web Tasarım

Yazının devamındaki haber ubuntu-tr forumundan alıntı… Gnome masaüstü kullandığımda kesinlikle favorim olan Nautilus-Elemenrary artık geliştirilmeyecek ve yerine marlin geliyor… ekran görüntüsüne bakılırsa tadından yenmeyecek gibi… Gnome 3 için umutlanmaya başladım… Sevebilirim belki Gnom’u.. Gerçi bu aralar seni ( o kendini biliyor!…!) beklediğim gibi en azından ona yakın bir şekilde Pardus 2011’i bekliyorum 🙂

İtiraf edeyim KDE’nin yerini tutmuyor Gnome.. Evet sadelekten hoşlanıyorum… Ama fonksiyonellik ve bazı ince detaylar beni KDE kullanmaya itiyor… En basitinden: Dosyaların ismini toplu olarak değiştirebilme.. Bu işimde kullandığım harika bir özellik.. Coppermine’e fotograf yüklemeden önce bana muhteşem bir hız ve kolaylık sağlıyor… Bunu Gnome ile de yapabilirim ama açık söyleyeyim bunu yapmak için betik metik arayamam… uğraşamam 😉 Böylesi işime yarayan bir özelliği ve daha bir çoğunu bana standart olarak sunan KDE tercihim olur…

Bu aralar git.php?sayfa=sayfaadi şeklinde bağlantı verip include etmeye uğraşıyorum php sayfalarımı.. ama veritabanı kullanmadan.. Çünkü WYSIWYG editörler ile istediğim sayfa tasarımlarını oluşturamıyorum… Gönlümde yatan joomla kullanmak gel gör ki ben de işine karışılan tasarımcılardan biriyim ne yazık ki.. Şurdan şu kaysın… burdan bu gelsin gibi isteklere mantıklı cevaplar verip anlamsız yüz ifadeleri izlemekten bıkalı yıllar oluyor…. Al sana HTML!!

Nautilus-Elemenrary artık aktif olarak geliştirilmeyecek. Onun yerine, elementary takımı dikkatini yapmalarını istedikleri her şeyi yapacak bir dosya yöneticisine, ki adı Marlin, yönelttiler.

Marlin

Resmi gerçek boyutunda görmek için üzerine tıklayın..

Marlin, gtk3 ve diğer Gnome3 olanaklarıyla geliştirildi. ‘Çekirdek’ C ile; arayüz Vala ile yazıldı. Ayrıca, Dosya gezgini XFCE’nin dosya gezgini Thunar’dan tek tıkla ‘otomatik vurgulama seçimi’ ve ‘liste görünümünde "rubberbanding"-çeviremedim-gibi özellikler ‘ödünç aldı’. Lâkin, bir süreliğine kararlı sürüm beklemeyin. Marlin şu anda liste görünümüne ve "miller"-çeviremedim-sütun özelliğine sahip olabilir fakat aynı zamanda bir sürü Yaplacaklar listesi de var.

Her şeye rağmen bu elementary takımı için büyük bir adım ve kesinlikle kullanıcılardan bir çok ödül alacaktır özellikle Dan Rabbit’in önceki Marlin mock-up’ın temelleri sürdürülürse.

Kaynak: omgubuntu, http://forum.ubuntu-tr.net/index.php/topic,23451.msg281968/topicseen.html#msg281968

Bir Cevap Yazın

